Co daje reklama w postaci artykułu sponsorowanego?
Przede wszystkim można przybliżyć światu nawet bardzo szeroką ofertę usług. Dzięki formie artykułu sponsorowanemu można nawiązać głębsze relacje z czytelnikami i przedstawić produkt lub usługę w odpowiednim świetle. Forma artykułu sponsorowanego pozwala wywołać dobre pierwsze wrażenie u potencjalnego Klienta.
Po drugie artykuł sponsorowany jest "praktyczną" formą reklamy, albowiem w artykule można pokazać zalety i wykorzystanie produktu (nadanie odpowiedniego kontekstu). Tematyka publikacji, artykułu sponsorowanego zwykle bowiem oscyluje wokół problemu, który rozwiązuje dany produkt lub usługa.
Po trzecie w artykule sponsorowanym nie używa się żargonu technicznego, związanego z danym tematem. W artykule sponsorowanym używa się prostego języka, zarówno pod względem stylu, jak i konstrukcji artykułu.
Kto tworzy artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany jest zwykle
pisany przez copywritera, ale może być tez napisany przez redaktora w
danym piśmie. Napisanie artykułu sponsorowanego jest zlecane przez
agencję reklamową lub przez firmę, która chce zareklamować swój produkt
lub usługę. W artykule sponsorowanym (mimo tego, że wygląda jak normalny
tekst redakcyjny) widać mniej lub bardziej jawną reklamę danego
produktu lub usługi. Gdzie warto umieścić taki artykuł ?
Treści
promujące firmę można umieścić w tradycyjnej prasie, ale koszt takiej
reklamy może być niewspółmierny do jej wyników. W niektórych sytuacjach
warto rozważyć umieszczenie artykułu promocyjnego firmy w branżowych lub
często odwiedzanych portalach internetowych. Można też prowadzić własne centrum prasowe, w którym można publikować odpowiednie teksty.
ReklamaFirm (firma BizTek) oferuje kompleksową usługę związaną z pisaniem artykułów sponsorowanych i umieszczaniem ich w odpowiednich portalach internetowych, które zwiększają szanse na dotarcie do potencjalnego klienta.